Satu klik umpama sesuap nasi

vendredi 4 décembre 2009

Sakit kan?


Sakit kan...


Bila dulu kita pernah dilukai, sejak itu kita jadi ekstra berhati2 dengan perasaan kita.


Bila ada orang yang nak cuba memikat dan menawan hati, kita bagi warning awal2 - kita belum bersedia, jangan harap apa2...


Kita selalu cakap - kita kawan je ok?


Tapi sekeras2 hati, lama2 lembut juga... Bila dia bersungguh2, buat apa saja untuk kita lama2 kita pun jatuh perlahan2...


Hati berbunga2, hidup kembali ceria sejak hadirnya dia, kiranya dah boleh terima lelaki semula, cinta itu rupanya masih ada. Hati yang retak2 dah hampir jadi pasir dulu, bila di repair2 rupanya masih boleh dipakai.


Bila mula rasa tak boleh hidup tanpa dia, sudah berani mengaku suka dan sayang. Sedangkan si dia sudah lama mengucapkan walaupun tanpa ada balasan. When every single day, he is the first and the last thing in our mind.


Tapi, sayang semuanya sudah terlambat...


Si lelaki lihat selama ini kita hanya memain2kan perasaan dia, kita take him for granted, dia hanya tempat persinggahan... Unintended, choice to live my life extended? Fick.


Dah terlambat bila hati dia dah tertutup... Dan berpaling pada yang lain.


Pecah lagi.


Sakit kan?


 Rossa - Aku Bukan Untukmu




Dahulu kau mencintaiku
Dahulu kau menginginkanku
Meskipun tak pernah ada jawabku
Tak berniat kau tinggalkan aku

Sekarang kau pergi menjauh
Sekarang kau tinggalkan aku
Disaat ku mulai mengharapkanmu
Dan kumohon maafkan aku

Aku menyesal telah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu
Pasti itu terbaik untukmu

Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku

0 patah perkataan: