Satu klik umpama sesuap nasi

mardi 13 octobre 2009

Hilang

Ini pos terakhir saya dalam blog terdahulu. Bayangkan hampir seluruh hidup saya curahkan di blog itu, tapi atas sebab2 yang tak dapat dielakkan saya perlu lupakan semua.

Ahad, 30 Ogos 2009.


Saya nak delete blog ini. Silap2 dengan akaun Facebook sekali. Nombor fon sudah tentu. Kepada kawan2 sebenar, kamu tahu di mana mahu cari saya.


Sayang rasanya, bukan senang nak kumpul 30 followers... Maaf. Tapi, sempena hari merdeka ini, saya juga mahu merdekakan diri saya.


Stalkers baca blog saya, psychos baca blog saya (orang2 ini saya kenal dalam kehidupan sebenar), kamu rasa saya bahagia menulis?


Menggunakan apa2 yang saya tulis untuk attack saya? Bunyi fon pula sangat menjengkelkan.


Babi, sundal, bitch, jalang, pukimak. Ada lagi panggilan yang tertinggal? Kutuklah keturunan JAWAku, memandangkan kamu rasa keturunanmu jauh lebih mulia. Hinalah keluargaku. Katalah semua, kalau kamu buat itu untuk menyakitkan, tahniah ia agak berkesan. Terima kasih, lebih2 lagi dalam bulan ramadan ini.


BAI.


Bayangkan seseorang yang dulu panggil kau sayang sayang sayang, tapi bila gaduh panggil kau nama hina2, caci maki keluarga kau, ugut kau, orang macam tu kah kau nak buat pasangan hidup?


Baru gaduh boyfriend girlfriend, belum gaduh laki bini lagi. Mana pergi rasa hormat? Silap2 penampar dan terajang boleh hinggap kat badan. Baik bertindak sebelum terlambat.


Saya nasihatkan, bila kamu bergaduh dengan pasangan tengok perangai dia macam mana. Kemudian tanya diri sendiri, sanggup ke kamu hidup dengan orang dan perangai macam ni seumur hidup kamu? Sebab kalau kamu kira hubungan yang ada sekarang itu akan memanjang indah dan bahagia tak ada selisih faham pun, memang tak ah.  Dan mungkin juga kamu tu masih berusia 14 tahun di dalam.

3 patah perkataan:

F A R Y N a dit…

kadang2 mmg tak bley bersabar dgn golongan mcm ini...mereka kekurangan kaseh syg...paham2 jela kan...

nheralisa a dit…

aissehh.....persetankan mereka. sabar dibulan puasa..

anna molly a dit…

mahu saya tempah keranda untuknya?